پذیرش دانشگاههای ترکیه بدون کنکور ۲۰۲۰

تحصیل در ترکیه بدون آزمون یوس یا همان پذیرش دانشگاههای ترکیه بدون کنکور ممکن است؟ این سوالیست که بسیاری از علاقمندان به تحصیل در ترکیه می پرسند. جواب وبسایت اموزش ترکی استانبولی به این سوال مثبت است!

تحصیل پزشکی بدون یوس، تحصیل دندانپزشکی بدون یوس، تحصیل داروسازی بدون یوس، تحصیل فیزیوتراپی بدون یوس، تحصیل پرستاری بدون یوس در دانشگاههای موردتایید وزارت بهداشت و یا دانشگاههاتی دولتی غیرتایید و حتی دانشگاههای خصوصی ترکیه ممکن است.

دانشگاههای موردتایید وزارت بهداشت در ترکیه عبارتند از:

دانشگاه استانبول – دانشگاه آنکارا- دانشگاه حاجت تپه (آنکارا) – دانشگاه اژه ازمیر – دانشگاه آتاتورک ارزروم و دانشگاه خصوصی کوچ(استانبول) در همه رشته های پزشکی و پیراپزشکی

دانشگاه قاضی (آنکارا) – دانشگاه سلیمان دمیرل اسپارتا و دانشگاه کاتب چلبی ازمیر : فقط رشته دندانپزشکی

پذیرش این دانشگاههای دولتی از طریق آزمون یوس و یا اس ای تی و یا با شرط معدل میباشد. وبسایت آموزش ترکی استانبولی پذیرش رشته های مختلف در دانشگاههای تایید وزارت بهداشت در ترکیه و یا دانشگاههای غیرتایید را با شرط معدل انجام میدهد.

تحصیل در ترکیه بدون یوس

تحصیل در ترکیه بدون یوس

هزینه پذیرش رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ترکیه:

این هزینه با توجه به دانشگاه متغیر است و سال به سال هم عوض میشود. بنابراین برای اطلاع از این روش هرسال باید با موسسات در ارتباط باشید.

بورسیه دانشگاههای خصوصی ترکیه:

دانشگاههای خصوصی ترکیه هم برای علاقمندان به تحصیل در ترکیه مزایایی را در نطر میگیرند.  برخی دانشگاهها در قبال دریافت مبالغی از موسسات مختلف، به انها بورسیه هایی اعطا میکنند که علاقمندان میتوانند از آنها استفاده کنند. این بورسیه ها بیشتر شامل رشته هایی غیر از پزشکی و دندان پزشکی است اما برخی مواقع این رشته ها هم در لیست بورسیه ها قرا  میگیرد و موسسات در شبکه های اجتماعی مرتبط، تبلیغات این بورسیه تحصیلی ترکیه را نیز اعلام میکنند.

برخی از دانشگاههایی که میتوانیم شما را بدون آزمون ورودی یوس، وارد رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و حتی رشته های مهندسی و انسانی کنیم، عبارتند از:

آنکارا(تایید)

حاجت تپه(تایید)

آتاتورک(تایید)

سلیمان دمیرل(دندانپزشکی)(تایید)


دولتی غیرتایید:

آبانت عزت شهر بولو(پزشکی و دندانپزشکی)
سارکاریا (پزشکی و دندانپزشکی)
ارجییس (پزشکی و دندانپزشکی)
آنکارا ییلدیریم بیازیت(پزشکی و دندانپزشکی)
باندیرما(فیزیوتراپی و رشته های لیسانس)
سلیمان دمیرل (پزشکی)

بولنت اجویت زونگولداک (دندان پزشکی)

کوجاالی(پزشکی و دندان پزشکی)

مرسین(پزشکی و دندان پزشکی)

دجله (پزشکی و دندان پزشکی)

آهی اورن کرشهیر(پزشکی)

یوزونجوییل وان(پزشکی و دندانپزشکی)

نامک کمال تکیرداغ(پزشکی)

برای اطلاع از شرایط پذیرش، و نحوه ی عقد قرارداد با بنده تماس بگیرید:

داوود عظیمی؛ مشاور تحصیل در ترکیه

۰۹۱۲۸۸۹۶۰۲۷

۰۹۱۴۴۴۳۶۵۹۸