تمدید اقامت توریستی ترکیه

عدم تمدید اقامت توریستی یکساله در ترکیه

اداره مهاجرت ترکیه در تصمیم جدید خود درباره تمدید اقامت توریستی یکساله در این کشور که با اجاره ی خانه در ترکیه صورت میگرفت، این نوع از اقامت در ترکیه را با شرایط جدید و البته سختتر، مواجه کرد. بر اساس قانون جدید، اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک فقط یک سال معتبر است و پس از آن باید روشهای دیگر اقامت ترکیه را برای تمدید اقامت در این کشور انتخاب کرد. بنابراین عدم تمدید اقامت توریستی یکساله در ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۰ واقعیت دارد و هموطنانی که ساکن ترکیه هستند باید برای این قانون جدید به دنبال راهکارهای جدید و البته قانونی باشند!

*

مشروح خبر عدم تمدید اقامت توریستی یکساله در ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۰

بر اساس مصوبه جدید در مورد بند «e» ماده یک قانون «۶۴۵۸/۳۱ اتباع خارجی و حفاظت بین‌المللی» در باره اخذ و تمدید اقامت موقت توریستی در ترکیه، اتباع خارجی به جز شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی(اتریش، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، ایسلند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، انگلیس و آمریکا، ایتالیا، ژاپن، نیوزیلند، فنلاند، استرالیا، جمهوری چک، مجارستان،  مکزیک، کره جنوبی، لهستان و جمهوری اسلواکی) ، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین از یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ اقامت موقت گردشگری را به مدت یک سال اخذ خواهند کرد.

مطابق این طرح جدید، متقاضیان تمدید اقامت موقت توریستی تنها می توانند حداقل پس از گذشت یک سال از پایان مهلت اقامت یک ساله توریستی خود دوباره به دریافت این اقامت مراجعه کنند.

به گفته مسئولین اداره مهاجرت ترکیه، مراجعت‌هایی که قبل از تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۰ انجام گرفته است، ولو تاریخ رجوع آن ها بعد از این تاریخ نیز موکول شده باشد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

*

تمدید اقامت توریستی شهروندان ایرانی از سال ۲۰۲۰ به بعد

بر این اساس، اتباع خارجی از جمله شهروندان ایران می توانند پس از پایان مهلت اقامت موقت توریستی، طبق مقررات موجود بین کشور متبوع و ترکیه به کشور ورود و خروج کنند. اتباع خارجی در هر ۱۸۰ روز سال مجموعا می توانند ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند.

در همین زمینه متقاضیان در صورت پایان مهلت اقامت توریستی‌شان و حائز بودن شرایط لازم می توانند از موارد دیگری مانند تحصیل، مالکیت اموال غیرمنقول یا اجازه کار که در سایت «www.goc.gov.tr» نیز اعلام شده است، اقامت ترکیه را اخذ کند.

خرید ملک در ترکیه
قیمت ملک در مناطق مختلف استانبول
خرید ملک در ترکیه