زیرنویس ترکی سریال پراپالاس

زیرنویس ترکی سریال نیمه شب در پراپالاس

زیرنویس ترکی سریال نیمه شب در پراپالاس که در برخی سایتها سریال پراپالاس نامیده شده است، برای یادگیری ترکی استانبولی از طریق فیلم و سریال آماده شد.

سریال ترکی نیمه شب در پرا پالاس (Pera Palas’ta Gece Yarısı)، سریالی تاریخی- تخیلی است که از شبکه نتفلیکس به زبان ترکی استانبولی پخش شده است.

اولین قسمت این سریال هشت قسمتی که از کتاب (Midnight At The Pera Palace) اقتباس شده است، ۳ مارچ ۲۰۲۲ پخش شد و در حال حاضر تمامی قسمتهای این سریال قابل دانلود است.

سریال نیمه شب در پرا پالاس روایتی است از دختری خبرنگار به نام اِسرا که برای تهیه خبر به هتل پراپالاس استانبول میرود و در آنجا ناگهان به گذشته سفر میکند و با مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه نوین همراه میشود.

در طی این سفر اتفاقات زیادی برای وی رخ میدهد ولی مهمترین بخش آن نجات جان آتاتورک از سوقصدی است که درجه دار انگلیسی برای وی ترتیب داده است.

هتل پرا پالاس استانبول یا کاخ پرا در سال ۱۸۹۲ توسط الکساندر ولووری، معمار دورگه ی فرانسوی-عثمانی تأسیس شده است. این هتل پنج ستاره که به هتل موزه نیز معروف است یک اقامتگاه تفریحی مناسب برای گردشگران تور استانبول می باشد و از سال ۱۹۱۷ به بعد دفعات زیادی پذیرای آتاتورک بوده است.

اتاق شماره ۱۰۱ هتل پرا پالاس که مصطفی کمال آتاترک در آن اقامت می‌گزید، در صدمین سالگرد درگذشت وی به موزه تبدیل گردید. مبل‌مان این اتاق مطابق با رنگ‌های مورد علاقه آتاترک بوده و اشیا شخصی، کتاب‌های خریداری شده از مزایده‌ها، مجلات، عکس‌های امضا شده و مدال‌های رهبر کبیر در این اتاق به معرض دید همگان گذاشته شده است.

هتل پراپالاس در طول تاریخ همواره مورد ترجیح دولت‌مردان، سیاست‌مداران و هنرمندان معروفی که به استانبول سفر کردند، بوده است. آگاتا کریستی در بین چهره‌های معروفی قرار داشت که به هنگام سفر به استانبول هتل پراپالاس را برای اقامت ترجیح می‌داد. این نویسنده معروف بسیاری از رمان‌های خود را که امروزه با شور و هیجان می‌خوانیم در این هتل به قلم گرفته است.

اتاق شماره ۴۱۱ که آگاتا کریستی همواره در آن اقامت می‌گزید، امروزه به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این هتل که امروزه نیز به طور فعال خدمات اقامتی ارائه می‌دهد، اتاق سوئیت گرتا گاربو تزئین شده با رایحه گل رز و ابریشم و اتاق‌های سوئیت ارنست همینگوی و پیر لوتی با منظره خلیج شاخ طلایی از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند.

زیرنویس ترکی استانبولی این سریال ترکی را میتوانید از طریق ارتباط با بنده خریداری کنید. گفتنی است در سایت آموزش ترکی استانبولی استاد داوود عظیمی فقط زیرنویس ترکی سریالها قابل تهیه است و فیلم را میتوانید از سایتهای دیگر تهیه بفرمایید.