منابع آزمون YDS ترکیه

دانلود منابع آزمون YDS ترکیه

آزمون YDS ( ی د س) ترکیه، آزمونی است که دانشجویان باید برای ورد به مقطع فوق لیسانس یا دکتری در ترکیه در آن شرکت کنند. این آزمون در حقیقت آزمون زبان های خارجی برای علاقمندان به تحصیل در مقاطع تکمیلی در دانشگاههای ترکیه هستند. دانشجویان خارجی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاههای ترکیه هستند، به جای آزمون آیلتس و یا تافل، میتوانند در این آزمون که بسیار ساده تر از آزمونهای انگلیسی بین المللی است، شرکت کنند. دانلود منابع آزمون YDS ترکیه یکی از مشکلاتی است که دانشجویان با آن مواجهند چرا که منابع بصورت پولی هستند.

اما  شما در این بخش میتوانید کتاب آموزش تکنیکهای پاسخگویی به سوالات آزمون YDS را به صورت رایگان از سایت آموزش ترکی استانبولی استاد داوود عظیمی، دانلود نمایید.

آزمون YDS چیست؟

این آزمون که معادل به آزمونهای زبان بین المللی در ترکیه به شمار میرود، به زبان های انگلیسی، فرانسه، عربی، ایتالیایی، روسی، آلمانی و فارسی در ترکیه برگزار میشود. البته شرکت در هریک از بخشهای زبانی بستگی به شرایط خاص دانشگاهها دارد یعنی اغلب دانشگاهها زبان انگلیسی این آزمون را قبول دارند یا مثلا یک ایرانی نمیتواند در بخش زبان فارسی شرکت کند!

این آزمون شامل هشتاد سوال ۵ گزینه ای است و تقلب در آن غیرممکن است چرا که دفترچه سوالات هر داوطلب از نظر چینش سوالات باهم متفاوت است.

 مفاد آزمون YDS

این آزمون شامل بخش درک مطلب، لغت، ترجمه از ترکی به انگلیسی و برعکس می باشد.

آزمون E-YDS

آزمون YDS علاوه بر اینکه بصورت کاغذی برگزار میشود، سالی ۱۲ بار هم بصورت الکترونیکی E-YDS میتوان در آن شرکت کرد. این آزمون بصورت کامپیوتری برگزار میشود و شرکت کنندگان میتوانند در تاریخهایی  که سازمان OSYM ترکیه بعنوان مرجع برگزاری این آزمون تعیین میکند، در آزمون ثبت نام و شرکت کنند. ثبت نام آزمون  YDS  و ثبت نام آزمون E-YDS توسط استاد داوود عظیمی صورت می گیرد.

دانلود کتاب تکنیکهای تست زنی آزمون YDS 

دانلود سوالات YDS از سایت OSYM

منابع آزمون YDS ترکیه