دانلود سوالات آزمون دستیاری پزشکی ترکیه TUS

اگر میخواهید سوالات آزمون دستیاری پزشکی ترکیه TUS را دریافت کنید، ابتدا باید درباره این آزمون اطلاعاتی داشته باشید. دانلود سوالات آزمون دستیاری پزشکی ترکیه TUS  پس از مطالعه این مطلب توصیه میشود.

 برای تحصیل اتباع خارجی در ترکیه در حوزه تخصص پزشکی و تخصص دندان پزشکی، فرد باید در آزمون شرکت کند. آزمون اول  آزمونی به‌ نام STS است و متقاضی باید موفق به کسب نمره قبولی در آن گردد. پس از کسب موفقیت در آزمون زبان آزمون دومی بنام آزمون پزشکی TUS و آزمون دندانپزشکی DUS ، از متقاضی گرفته می‌شود. چنانچه متقاضی شرکت در دوره تخصص پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در این دو آزمون نمره قبولی را کسب نماید می تواند نسبت به اخذ پذیرش تخصص پزشکی و تخصص دندانپزشکی در ترکیه اقدام نماید.

پس از کسب نمره قبولی در آزمون، متقاضیان باید مدارک مرد نیاز برای ثبت نام در دوره تخصص را آماده و به دانشگاه تحویل دهند. معمولا مدارک مورد نیاز شامل زیر نمرات و مدارک مربوط به گواهینامه دیپلم، ریز نمرات و مدرک مربوط به دوره پزشکی عمومی (چنانچه دوره پزشکی عمومی در ایران به پایان رسیده باشد، ترجمه رسمی مدرک مورد نیاز است)، اصل پاسپورت و سایر مدارک احراز هویت متقاضی و سوابق کاری در دوره کارآموزی و دوره طرح پزشکی اجباری جزو مدارک و مستندات مورد نیاز برای ثبت‌نام در دوره تخصص پزشکی است. پس از ارسال مدارک موردنیاز برای ثبت نام در تخصص پزشکی در ترکیه، مدارک ارسالی توسط دانشگاه بررسی و پس از ارزشیابی مجوز ثبت نام در دوره صادر می‌شود.

آزمون تخصص پزشکی TUS هر ساله توسط شورای عالی آموزش ترکیه در دو نوبت ماه‌های سپتامبر و آوریل برگزار می‌گردد. این آزمون جهت انتخاب متقاضیان ورود به دوره تخصص پزشکی در ترکیه بوده و الزامی است. متقاضیان طی آزمون مورد سنجش علمی قرار گرفته و مهارت‌های علوم پایه پزشکی و کلینیکی‌شان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

آزمون به صورت تستی برگزار شده و مباحثی همانند بیوشیمی، پاتولوژی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی، آناتومی، فیزیولوژی و بافت‌شناسی مورد آزمون قرار می گیرد. در قسمت کلینیک توانایی علمی متقاضیان در زمینه‌های جراحی، کودکان، زنان و زایمان و داخلی سنجیده می شود. کسب نمره قبولی در آزمون تخصص لازمه پذیرش در دوره تخصص پزشکی در ترکیه خواهد بود.

سوالات tus

سوالات tus

 همچنین بر اساس نمره کسب شده توانایی متقاضیان جهت ورود به یکی از دوره های تخصص پزشکی ارزیابی می گردد. به عنوان مثال متقاضی که نمره بالایی در بخش کودکان کسب نموده صلاحیت لازم برای ورود به دوره تخصص کودکان را دارد، از طرفی ممکن است متقاضی توانایی علمی لازم جهت پذیرش در دوره تخصص اعصاب و روان را نداشته باشد. آزمون TUS در شهر آنکارا برگزار شده و ابتدا مهارت و تسلط متقاضیان به زبان خارجی ارزیابی می گردد. چنانچه افراد موفق به کسب حداقل ۶۰ نمره از ۱۰۰ شوند می توانند در آزمون علمی پزشکی شرکت نمایند. محل و زمان آزمون توسط شورای عالی آموزش ترکیه و انتشار دفترچه راهنمای آزمون TUS اعلام و متقاضیان برای شرکت در آزمون دعوت می شوند. پس از برگزاری قسمت اول آزمون، نتیجه طی مدت ۲۴ ساعت اعلام و در روز بعد و پس از اعلام نتایج آزمون زبان خارجی، قسمت دوم آزمون برگزار می‌گردد.

نکته مهم در آزمون تخصص پزشکی در ترکیه این است که چنانچه متقاضی دارای مدرک پزشکی عمومی از خارج از ترکیه باشد جهت شرکت در آزمون تخصص پزشکی در ترکیه ابتدا باید نسبت‌به معادل‌سازی مدارک اقدام نمایند. جهت معادل سازی مدارک متقاضیان باید در آزمون STS شرکت نموده و پس از کسب نمره حد نصاب مجوز لازم جهت شرکت در آزمون تخصص پزشکی TUS را دریافت نمایند. آزمون STS به زبان ترکی استانبولی برگزار می گردد؛ ازاین‌رو داشتن دانش زبان ترکی استانبولی جهت پاسخگویی به سوالات آزمون الزامی است.