دانشگاههای خصوصی ترکیه که داروسازی دارند

دانشگاههای ترکیه شامل دانشگاههای دولتی و دانشگاههای خصوصی می شوند؛ دانشگاههای دولتی ترکیه به دلیل هزینه نسبتا پایین، مورد علاقه هستند و دانشگاههای خصوصی ترکیه هم به دلیل بی دردسر بودن نحوه پذیرش! تحصیل در رشته های پزشکی ترکیه، دندانپزشکی ترکیه و داروسازی ترکیه و حتی فیزیوتراپی ترکیه متقاضیان بسیار زیادی دارد.

داروسازی در ترکیه

داروسازی در ترکیه

شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه

 تحصیل رشته داروسازی در ترکیه در دانشگاههای خصوصی این کشور از طریق شرکت در آزمونهای یوس دانشگاههای دولتی، با شرط معدل و یا اس ای تی صورت میگیرد. بسیاری از دانشگاههای خصوصی ترکیه برای پذیرش دانشجو نتیجه آزمون یوس را لازم ندارند.

ولی در این میان برخی دانشگاههای دولتی مانند حاجت تپه آنکارا، موردتایید وزارت بهداشت؛ به جای آزمون یوس، با نتیجه آزمون اس ای تی (SAT) یا همان (سات) دانشجو میپذیرند و برخی دانشگاههای دولتی هم که آزمون یوس برگزار نمیکنند، دانشجویان خود را با یوس دیگر دانشگاهها یا حتی شرط معدل انتخاب میکنند.

رشته داروسازی در ترکیه

داروسازی در ترکیه ۵ سال است و برخلاف ایران که داروسازی شش سال و فارغ التحصیل دکتر داروساز است، در ترکیه مدرک فارغ التحصیلان معادل فوق لیسانس است. دانشجویان خارجی و فارغ التحصیلان غیرترک از دانشگاههای ترکیه، فعلا اجازه کار در ترکیه ندارند.

در لیست زیر میتواند اسامی دانشگاههای خصوصی ترکیه که داروسازی دارند مشاهده کنید. زبان اصلی داروسازی در ترکیه ، ترکی استانبولی است و در معدود دانشگاه دولتی و یا دانشگاه خصوصی، زبان تحصیل داروسازی انگلیسی است که در این لیست با رنگ قرمز مشخص شده است.

دانشگاههای خصوصی ترکیه که داروسازی دارند

ACIBADEM MEHMET ALİ AYDINLAR ÜNİVERSİTESİ (İngilizce)(Eczacılık Fakültesi )

ALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ (İngilizce)(Eczacılık Fakültesi )

BEZM-İ ÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ (Eczacılık Fakültesi )

BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ (Eczacılık Fakültesi )

İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ (Eczacılık Fakültesi )

İSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ (Eczacılık Fakültesi )

İSTİNYE ÜNİVERSİTESİ (Eczacılık Fakültesi )

İSTİNYE ÜNİVERSİTESİ (İngilizce)(Eczacılık Fakültesi )

LOKMAN HEKİM ÜNİVERSİTESİ (Eczacılık Fakültesi )

YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ (İngilizce)(Eczacılık Fakültesi )