جریمه اضافه ماندن در ترکیه

اگر در مورد جریمه اضافه ماندن در ترکیه سوال دارید باید بگوییم که هر ایرانی با پاسپورت و بدون دریافت ویزا میتواند ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشد.

اگر شهروند ایرانی قصد ماندن بیشتر از این سه ماه را داشت باید برای ویزای اقامتی که در حال حاضر فقط با خرید ملک در ترکیه و یا تحصیل در ترکیه ممکن است، اقدام نماید.

بدین ترتیب هر ایرانی بدون داشتن ویزای کار در ترکیه یا اقامت تحصیلی در ترکیه، فقط با پاسپورت میتواند شش ماه از سال  را در ترکیه اقامت داشته باشد که این شش ماه به دو قسمت سه ماه در نیم سال اول و سه ماه در نیمسال دوم تقسیم میشوند.

حال اگر یک شهروند ایرانی بدون داشتن ویزای کار، ویزای تحصیلی و یا ویزای اقامتی با خرید ملک در ترکیه، بیشتر از سه ماه در ترکیه بماند، هنگام خروج از این کشور مشمول جریمه میشود.

اگر هنگام خروج از فرودگاه جریمه پرداخت کنید مشمول قانون دیپورتی نمیشوید. توجه کنید که این جریمه فقط داخل ترکیه باید پرداخت شود و بعد از بازگشت به ایران امکان پرداخت ندارید و قطعا مشمول دیپورتی میشوید.

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

بعد از پرداخت جریمه چه اتفاقی می افتد؟

کسانی که اقامت ترکیه را به هر نحوری ندارند و بیش از حد مجاز در خاک این کشور مانده اند بعد از پرداخت جریمه و خروج از این کشور از ۱ تا شش ماه حق ورود دوباره ندارند.

جریمه اقامت غیرمجاز در ترکیه:

جریمه ماه اول ۵۰ دلار و ماههای بعد به ازای هر ماه ۱۰ دلار؛ مثلا اگر سه ماه حضور غیرمجاز در ترکیه داشته باشید ۵۰+۱۰+۱۰+۱۰ دلار جریمه پرداخت میکنید. این مبلغ را به دلار یا معادل لیر میتوانید در فرودگاه پرداخت کنید.

مدت ممنوعیت ورود به ترکیه در صورت اقامت غیرمجاز:

*بین ۳ تا ۶ ماه اقامت غیرمجاز در ترکیه: ۱ ماه ممنوعیت ورود

*بین ۶ ماه تا یک سال اقامت غیرمجاز در ترکیه: ۳ ماه ممنوعیت ورود

*بین ۱ تا ۲ سال اقامت غیرمجاز در ترکیه: ۱ سال ممنوعیت ورود

*بین ۲ تا ۳ سال اقامت غیرمجاز در ترکیه: ۲ سال ممنوعیت ورود

*بیش از ۳ سال اقامت غیرمجاز در ترکیه: ۵ سال ممنوعیت ورود

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید