دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم در ترکیه

انتقالی به ایران از دانشگاه های خارج کشور در سال ۱۴۰۱

اگر دنبال گرفتن انتقالی به ایران از دانشگاه های خارج کشور در سال ۱۴۰۱ هستید، به آخرین بخشنامه دولتی باید توجه کنید. براساس این بخشنامه دانشجویان غیرپزشکی حق انتقالی به دانشگاههای ایران را دارند.

متن بخشنامه انتقالی به ایران :

بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان و اساتید محترم ایرانی می رساند: طبق اطلاع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان ایرانی رشته‌های غیرپزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور جهت انتقال به دانشگاه‌های کشور با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی انتقال که در آیین‌نامه مربوط ذکر شده، می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه کرده و نسبت به ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌های داخل درخواست انتقالی دهند.

این تصمیم در پی شرایط متلاطم اقتصادی در سطح دنیا و تاثیرگذاری آن بر روی ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور گرفته شده و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از این دانشجویان و کاهش اضطراب و نگرانی خانواده‌های آن‌ها آمادگی دارد تا شرایط ادامه تحصیل آن‌ها را در کشور مهیا سازد.

حداقل زمان اقامت دانشجویان در کشور مبدا در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای به مدت یک نیم سال و در مقطع دکترای تخصصی به مدت دو نیم‌سال تحصیلی الزامی است. کلیه متقاضیان انتقال صرفا از طریق سامانه جامع امور دانشجویان «سجاد» می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انتقال خود اقدام نمایند

پس از آن فرایند اعتبار دانشگاه مبدأ و مدارک تحصیلی دانشجو در کشور مبدأ توسط اداره کل امور دانش‌آموختگان‌ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط آیین‌نامه از طریق دبیرخانه درخواست‌ها به دانشگاه‌های پیشنهادی ارسال می‌شود؛ در پایان نیز درخواست‌ها در شورای انتقال بررسی و نتیجه نهایی توسط شورا تعیین می‌گردد.

شایان ذکر است این شورا در سال ۹۵ با ۲۱۹ پرونده، در سال ۹۶ با ۱۶۳، در سال ۹۷ با ۱۸۶، در سال ۹۸ با ۱۷۹، در سال ۹۹ با ۷۹ و در سال ۱۴۰۰ با ۸۱ پرونده جهت ادامه تحصیل دانشجویان در ایران موافقت کرده است.