اصطلاحات تخصصی پزشکی ترکی – انگلیسی دانشجویان پزشکی ترکیه

یکی از دغدغه های دانشجویان رشته پزشکی دانشگاههای ترکیه و یا متقاضیان تحصیل پزشکی در ترکیه این است که سرکلاس رشته های پزشکی، دندانپزشکی و …؛ اصطلاحات تخصصی رشته پزشکی به زبان ترکی توسط استاد تدریس می شود و ترجمه این اصطلاحات زمان بر است. متاسفانه در زمینه تحصیل پزشکی در ترکیه منابع فارسی موجود نیست ولی وب سایت آموزش ترکی استانبولی استاد داوود عظیمی، اینبار هم به کمک دانشجویان آمده است.

تحصیل پزشکی در ترکیه

دانشگاههای ترکیه یکی از مقاصد ایرامیان برای تحصیل پزشکی و تحصیل دندانپزشکی است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند ترکیه را به دلیل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی و نیز به دلیل ارزان بودن تحصیل در ترکیه انتخاب میکنند.

دانشگاههای ترکیه

دانشگاههای ترکیه را میتوان به دو بخش تقسیم کرد: دانشگاههای دولتی ترکیه و دانشگاههای خصوصی ترکیه. دانشگاههای دولتی ترکیه برای پذیرش دانشجو در رشتهای مختلف به خصوص پزشکی در ترکیه و دندانپزشکی در ترکیه، از آزمون یوس(YÖS) و اس ای تی (SAT) استفاده  میکنند که میتواند در لینکهای مربوطه اطلاعات بیشتری درباره یوس و اس ای تی کسب کنید.

زبان تحصیل پزشکی در ترکیه

زبان تحصیل رشته پزشکی در دانشگاههای دولتی ترکیه اغلب ترکی استانبولی و در برخی دانشگاههای دولتی این کشور به زبان انگلیسی است در حالی که دانشگاههای خصوصی ترکیه، زبان انگلیسی و ترکی را در کنار هم برای تدریس استفاده  میکنند.

تاریخ آزمونهای یوس ترکیه در سال ۲۰۲۰

تاریخ آزمونهای یوس دانشگاههای ترکیه در این پست بصورت کامل با ذکر تاریخ و ساعت برگزاری در زیر عنوان تاریخ آزمونهای یوس ترکیه در سال ۲۰۲۰ قایل دسترسی است. همچنین تور آزمون یوس ترکیه هم توسط استاد داوود عظیمی در سال ۲۰۲۰ در شهر استانبول برگزار خواهد شد.

درباره فایل اصطلاحات تخصصی پزشکی ترکی – انگلیسی دانشجویان پزشکی ترکیه

پی دی اف اصطلاحات تخصصی پزشکی ترکی – انگلیسی دانشجویان پزشکی ترکیه توسط دانشگاه کوجاالی ترکیه تدوین شده است و در ۸۴ صفحه تمامی اصطلاحات تخصصی پزشکی را به زبان ترکی – انگلیسی توضیح داده است.