منابع آزمون YDS ترکیه

آزمون تعیین سطح زبان خارجی دانشگاه های ترکیه(YDS Sınavı)

آزمون YDS در خصوص زبان های انگلیسی و ویژه مقاطع لیسانس به فوق لیسانس و فوق لیسانس به دکتری می باشد. در مقاطع لیسانس به فوق لیسانس بعضی از دانشگاههای ترکیه کارنامه آزمون YDS برای رشته های مختلف اخذ می نماید. اما در مقاطع فوق لیسانس به دکتری برای تمامی دانشگاه های معتبر ترکیه ، کارنامه آزمون YDS جهت ادامه تحصیل در ترکیه الزامیست.

توجه :از این پس آزمون YDS جایگزین آزمونهای KPDS وÜDS میشود.

این آزمون ، زبان انگلیسی میباشد که در فصول بهار و پاییز انجام می­پذیرند. مدرک زبان انگلیسی برای مقطع دکتری و تخصص اجباری است. آزمون YDSشامل ۸۰ سوال انگلیسی است . آزمون مبتنی بر گرامر زبان انگلیسی و لغات عمومی و خواندن در سطح عمومی است و به صورت تستی ۵ گزینه ای هستند که این آزمون نسبت به TOEFLوIELTS ساده تر میباشند. عزیزانی که جهت ارشد اقدام خواهند کرد شرایط بگونه دیگری است. برخی دانشگاهها در بدو شروع برای پذیرش یا مدرک انگلیسی میخواهند و بعضی دیگر نمیخواهند.

آزمون تعیین سطح زبان خارجی دانشگاه های ترکیه امسال شانزدهم شهریورماهبرگزار خواهد شد.

دانلود سوالات و پاسخهای آزمون YDS سالهای قبل

4 پاسخ
  1. القار
    القار گفته:

    سلام.خسته نباشین.خواهش میکنم به این دو سوال بنده جواب بدین.۱:با داشتن کارنامه y d s دیگه قطعا در دوره ارشد و دکتری نیازی به تافل نداریم؟۲:سطح آزمون y d sدر چه سطحی هست؟یعنی برای مثال با دانش زبان تا دوران دیپلم میشه تو این آزمون قبول شد؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله را پاسخ دهید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.