دانلود رمان «Kafamda Bir Tuhaflık» اورهان پاموک

«بیگانگی در ذهنم» نام جدیدترین رمان اورهان پاموک رمان نویس ۶۲ ساله ترکیه است که نگارش آن شش سال بطول انجامیده است. این اثر ۴۸۰ صفحه‌ای ۴۴ فصل دارد و زندگی «مولود» فروشنده‌ای خیابانی را روایت می‌کند.

مولود پسری روستایی از جنوب آناتولی است که اواخر دهه ۶۰ میلادی راهی استانبول شده تا به پدرش که لبنیاتی دارد، کمک کند. آن‌ها در بیغوله‌های حاشیه شهر زندگی می‌کنند و شاهد سیر تغییر و تحولات در همسایگی خود هستند. شخصیت اصلی داستان جدید پاموک در اقتصاد چندان موفق نمی‌شود و خانه‌ای اجاره می‌کند و به فروش بستنی، مرغ، برنج و … و در پایان نوشیدنی می‌پردازد.

نویسنده در باره کتابش معتقد است «بیگانگی در ذهنم» یک داستان عاشقانه حماسی و در عین حال مدرن است. مِولوت شخصیت اصلی داستان شش سال است که در ذهنم زندگی می‌کند. او بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۲ در خیابان‌های استانبول و حتی در شب های سرد زمستان یک نوع نوشیدنی خاص در ترکیه می‌فروخت. کتاب داستان توسعه شهر، کسانی که تازه وارد آن می‌شوند و زندگی روزانه استانبول را تعریف می‌کند. پاموک برای نگارش این کتاب با فروشندگان خیابانی مصاحبه کرده و داستان‌هایشان را با توجه به بیگانگی‌های موجود در ذهن مولود بازنویسی کرده است.

او اعتقاد دارد شخصیت اصلی داستانش هم از جهاتی به او شبیه است و هم از جهاتی کاملا متفاوت: ما از نظر نحوه و سبک زندگی‌هایمان به هم شبیه نیستم اما من بسیاری از چیزها را با مولوت شریک هستم که از جمله آن‌ها می‌توان به افکار موجود در ذهن‌مان و قابلیت و علاقه موجود برای دلیل‌های فلسفی آوردن برای زندگی در یک خیابان تاریک از طریق توجه به جزییات کوچک اشاره کرد. او شاهد تمام لحظات مختلف، درگیری سیاسی و کودتاهای نظامی در کشورش است و تلاش دارد در کتابش تنش بین زندگی شهری و زندگی خانوادگی و خشم و درماندگی زنان در خانه های خود را به تصویر بکشد.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله را پاسخ دهید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.