شاهد اپیک گیمز: سود اپ استور اپل به ۷۸ درصد می‌رسد

طبق اسناد جدید، یکی از شاهدان اپیک گیمز در دادگاه اپل اظهار کرده است که اپ استور در سال‎‌های مالی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، حاشیه‌‌ی سود عملیاتی بیش از ۷۰ درصد کسب کرده است. ند بارنز مدعی است که اطلاعات برنامه‌ریزی مالی شرکتیِ اپل و واحد تجزیه‌و‌تحلیل این شرکت، نشان داده‌اند اپ استور در سال ۲۰۱۸ به حاشیه‌ی سود عملیاتی ۷۴٫۹ درصد و در سال ۲۰۱۹ به حاشیه‌ی سود عملیاتی ۷۷٫۸ درصد دست پیدا کرده است.

به گزارش ورج، اعداد مذکور به محاسباتی که بارنز درباره‌ی سوددهی اپ استور انجام داده است نزدیک هستند. بارنز می‌گوید پیش‌تر برخی افراد از او انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند امکان محاسبه‌ی حاشیه‌ی سود عملیاتی اپ استور به شکل دقیق وجود ندارد؛ اما او با محاسباتش این انتقادات را رد کرده است.

بارنز در ادعایی بسیار مهم می‌گوید اپل چندین سال است سوددهی اپ استور را رهگیری می‌کند. البته اپل بارها گفته است که سود اپ استور را به‌صورت جداگانه محاسبه نمی‌کند. بلومبرگ می‌نویسد یکی از مدیران ارشد اپل ماه گذشته‌ی میلادی در جلسه‌ی استماع کنگره‌ی ایالات متحده گفته است: «ما گزارش جداگانه‌ای درباره‌ی سود و ضرر اپ استور نداریم.» تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز پیش‌تر چند بار گفته‌های مشابهی درباره‌ی اپ استور و ساختار این فروشگاه آنلاین مطرح کرده است.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله را پاسخ دهید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.