قوانین اخذ اقامت در ترکیه

قوانین اخذ اقامت در ترکیه

قوانین اخذ اقامت در ترکیه

از چه طریق می توان اقامت کشور ترکیه را کسب کرد؟

راههای بسیاری جهت دریافت اقامت در ترکیه وجوددارد ولی در اینجا متداولترین و راحتترین راهها عنوان شده است.

  • ازدواج: از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه می توان اقامت این کشور را دریافت کرد.

 

  • استخدام: با توجه به تخصص و حرفه مورد نیاز، شرکت های ثبت شده در ترکیه می توانند برای فرد مورد نظر خود از وزارت کار این کشور درخواست اجازه کار کرده و در صورت مثبت بودن نتیجه این درخواست و دریافت اجازه کار به آن فرد اقامت یک ساله داده می شود.

 

  • خرید ملک: بنا بر قانون شماره ۶۴۵۸ که در تاریخ ۱۱٫۰۴٫۲۰۱۳ در روزنامه رسمی جمهوری ترکیه منتشر شده است اتباع خارجی با خرید ملک می توانند اقامت یک ساله این کشور را گرفته و تا هشت سال این اقامت را تمدید کرده و پس از هشت سال می توانند برای اقامت دائم مراجعه نمایند.

 

  • تحصیل: یکی دیگر از راه هایی که اشخاص می تواند در ترکیه اقامت یک ساله دریافت کند تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور می باشد.

 

  • ثبت شرکت: ثبت شرکت به تنهایی حق دریافت اقامت را به اشخاص نمی دهد اما پس از دریافت اجازه کار از طریق ثبت شرکت می توان اقامت یک ساله رادریافت کرد.

 

  • اقامت توریستی: با عقد قرارداد اجاره نامه در ترکیه و تایید این قرارداد در یکی از دفاتر اداره ثبت اسناد این کشور می توان اقامت یکساله توریستی دریافت کرد. با توجه به اینکه این اقامت راحتترین نوع اقامت می باشد بصورت کامل تشریح میکنم.

اقامت توریستی

اقامت توریستی

مدارک لازم جهت اخذ اقامت توریستی یکساله

شما می توانید با اجاره یک خانه  در کشور ترکیه تقاضای اقامت یکساله نمایید .لازم به توضیح است یک خانه میتواند به نام سه نفر تنظیم شود .

مدارک لازم جهت اخذ اقامت توریسی

  1. قرارداد اجاره خانه به مدت حداقل ۸ ماه به نام شخصی که قصد اخذ اقامت دارد ۳ نفر با یک قرارداد امکان اخذ اقامت دارندو یا دریافت برگه از هتل که به همین مدت زمانی اشاره کند (این ادرس توسط اداره امنیت چک میشود)
  2. کپی سند مالک خانه
  3. پاسپورت و کپی پاسپورت
  4. عکس ۴ قطعه
  5. مدرکی دال بر اینکه شما مبلغ ۶۰۰۰ دلار در حساب بانکی در ترکیه داریدالبته پس ار افتتاح حساب مبلغ می توانید از حساب برداشت کنین
  6. دریافت شماره مالیاتی از ورگی دایرسی
  7. بیمه سلامتی یکساله (هزینه با توجه به سن متفاونت بوده از ۶۰۰ لیر تا ۱۱۰۰ لیر)
  8. فیش واریز هزینه ۸۵ دلار و ۵۵ لیر

اقامت از طریق سرمایه گذاری به چه شکل میباشد؟

قوانین اخذ اقامت در ترکیه

باثبت شرکت و فعالیت در ترکیه شما می توانید پس از ۵ سال اقامت دائم ترکیه را بدست آورید. در نظر داشته باشید فعال بودن شرکت در مدت ۵ سال برای کسب اقامت الزامی می باشد.ولی نکته بسیار مهم اینکه به هیچ عنوان فقط به خاطر اخذ اقامت  به علت هزینه های بالای بعد از ثبت اقدام به ثبت شرکت نکنید.

آیا اقامت ترکیه از طریق استخدام ممکن است ؟

از دیگر قوانین اخذ اقامت در ترکیه ، اقامت از طریق استخدام است. شرط لازم و کافی برای اینکه شما بتوانید اقامت ترکیه را از طریق کار بدست آورید این است که یک شرکت ترکیه ای شما را بعنوان پرسنل بپذیردبرای کسب این نوع اقامت، شما باید تخصص ویژه ای برخوردار باشید و در زمان درخواست شرکت ترکیه ای به همکاری با شما، طبق آمار وزارت کار و رفاه ترکیه، نباید شخصی که پاسپورت ترکیه را دارد با تخصص شما بیکار باشد. با ملاحظه نکته فوق و وضعیت کار در ترکیه و شرایط خاص ایرانیان می توان این گونه اعلام نمود که در حال حاضر شانس یافت کار در کشور ترکیه برای فرد ایرانی بسیار کم است. ولی در حال حاضر خارجیان زیادی از کارهای مانند پرستاری در خانه تا دندانپزشکی اقامت کاری از دولت دریافت نموده اندپس میتوانید امیدوار باشید

اقامت از طریق تحقیقات علمی

یکی دیگر از قوانین اخذ اقامت در ترکیه ، اقامت از طریق تحقیقات علمی می باشد. شما می توانید با ارائه مدارک مستند آکادمیک  از اینکه شما در حال کار بروی پروژه علمی هستید که جهت تکمیل تحقیقات نیاز به حضور در ترکیه دارید اقامت کوتاه مدت دریافت نمایید

اقامت از طریق شرکت در دوره های یادگیری زبان تومر

شما با ثبت نام در مراکز آموزشی معتبر یادگیری زبان ترکی مانند دانشگاهها می توانید اقامت ترکیه را دریافت نمایید.

6 پاسخ
  1. رضا
    رضا گفته:

    بسیارممنونم از اینکه هیتیت رامعرفی کردید. فقط بفرماییدآیا کتب معلم ogretmen ازکتب حل مسایل yanit anahtari جداست؟آخه یک دانلودداشتم که اول صفحه pdf با yanit anahtari شروع میشه وعبارت ogretmen نداره!اگه جدا هستنن یانیستن لطفا اسم کتاب معلم وحل تمرین روباعنوان ترکی بگید.
    عنوانهای هیتیت را به ترکی تااینجا میدونم:
    ۱-dars kitabi
    ۲-calisma kitabi
    ۳-????????
    بسیارسپاس ازشما.

    پاسخ
  2. مهدی
    مهدی گفته:

    به این جمله دقت بفرمایید:
    Allanın emri peygamberin kavliyle kızınızı Xi oğlumuz Y ye istiyoruz
    اون دو کلمه اول به جه صورتی درسته؟
    Allahın emri یا Allahın emriyle?!
    تو اینترنت که سرچ میکردم هر دو تا رو نوشته اما کدوم صحیحه؟!

    پاسخ
  3. محمدرضا
    محمدرضا گفته:

    سلام خسته نباشید بنده ۱۷ سال دارم و به زبان های انگلیسی و ترکی و روسی تسلط دارم آیا امکانش هست من در استانبول بتوانم کار پیدا کنم؟و اینکه امکانش هست در مدرسه دولتی ادامه تحصیل دهم؟با تشکر

    پاسخ
    • داود عظیمی
      داود عظیمی گفته:

      سلام ادامه تحصیل که مشکلی نیست باید آزمونهای یوس شرکت کنید. برای کار بستگی داره. شما الان برای من میتونید مثلا تبریز کار پیدا کنید!؟!این یه چیز نسبی هستش. باید برید از اونجا بگردید از اینجا نمیشه چیزی گفت

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله را پاسخ دهید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.