زندگی در ترکیه

رجیستر کردن موبایل در ترکیه

رجیستر کردن موبایل در ترکیه

تلفن همراه در ترکیه

تلفن همراه در ترکیه

اگر موبایلتون رو از ترکیه نخریده باشید و سیم کارت یکی از اپراتورهای ترکیه رو روش بندازید، معمولا بعد از یکی دو هفته خود به خود از کار می افته، تنها راهش اینه که موبایلتون رو رجیستر کنید.

۱. برای این کار باید با پاسپورتتون به نزدیکترین اداره مالیات Vergi Dairesi برید (توی گوگل آدرس اداره مالیات هر منطقه ای رو میتونید پیدا کنید)
اول از همه از پاسپورتتون کپی میگیرن و فرمی رو مربوط به اطلاعات شخصیتون رو میدن که پر کنید( اسم و فامیل و اسم پدر و مادر و تاریخ تولد خودتون، ملیت و ادرس محل اقامت)
بعد بهتون Vergi Kimlik Numrasi میدن که یک کارت کوچیکه. بعد ۱۲۰ لیر به عنوان تکس تلفنتون همون جا پرداخت می کنید و فیش پرداختی رو دریافت میکنید، توی این مرحله ازتون IMEI Number میخوان، برای بدست اوردن این کد، کافیه در موبایلتون این شماره رو وارد کنید:#۰۶#*
کل این پروسه حداکثر ۱۵ دقیقه طول میکشه.

۲. در این مرحله با پاسپورت و کپی پاسپورت و Vergi Kimlik Numrasi و فیش پرداخت تکس تلفتنون، برای گرفتن Giris Belgesi تایید تاریخ ورودتون به ترکیه، به اداره پلیس منطقتون میرید، پلیس تمام اون مدارک رو ازتون میگیره و تاریخ ورودتون رو چک میکنه و بهتون یه نامه میده که در واقع تاریخ ورودتون به ترکیه رو رسما تایید میکنه، این نامه معمولا روز بعد اماده میشه و فردا برای گرفتنش باز باید به همون اداره پلیس مراجعه کنید.

۳. با نامه تایید آخرین ورودتون که از اداره پلیس گرفتید و فیش پرداختی تکس تلفنتون و پاسپورتتون به یکی از اپراتورهای موبایل میرید تا برای رجیستر کردن موبایلتون اقدام کنن، توی این مرحله حدودا ۳۰ تا ۵۰ لیر باید فقط برای هزینه رجیستر کردن پرداخت کنید، معمولا بعد از ۱ تا ۷ روز موبایلتون وصل میشه و قابل استفاده است.

*هر فرد فقط می تونه یک موبایل رو رجیستر کنه.
*بهتره اول وقت برید و حواستون به وقت ناهار که ۴۵ دقیقست و معمولا از ۱۲:۳۰ شروع میشه باشه.
*موبایل فروشی هایی هستن که مقداری پول میگرن و موبایل رو براتون رجیستر میکنن بدون این که لازم باشه تمام این مراحل رو برید، اما بعدا باز موبایلتون قطع میشه و به مشکل بر میخورید.
*راه حل دیگش اینه که یک موبایل دیگه از خود ترکیه بخرید و بیخیال موبایلتون(که از خارج از ترکیه آوردید) و اون ۱۷۰ لیر هزینه رجیستر کردن بشید.
*ترکیه سه تا اپراتور اصلی موبایل داره: Turkcell, Vodafone, Avea

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله را پاسخ دهید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.