Türkçe

موارد مختلف کاربرد کلمه Canım در ترکیه

“Canım” Kelimesinin 15 Farklı Kullanımı

 Bir kelimenin bi duruşu, karakteri olur canım. Ama bu “canım” öyle değil, bildiğin lastik. İşte karşınızda 14 farklı biçimiyle “canım”.

  1. Seslenme: Canım bakar mısın?

Böyle bi aşağılama olsun, bi böyle samimiyetsizlik olsun, laçkalık olsun. Öyle bi duygu barındırır bu canım.

  1. Şaşırma: Hadi canım!
  2. İnanmama: Olur mu canım öyle şey?

Bunu diyen adamı ikna edemezsiniz.

  1. Geçiştirme: Tamam canım.

 Olayı kapatır, üstünü örter, uzatmaz ve uzattırmaz.

  1. Sinir: Oldu canım, başka!
  2. Onaylama: Tabi canıııım

Bu sükunet, eminlik hali… İki tarafı da rahatlatan o ifade.

  1. Acıma: Canım yaaa yazık kıyamam..
  2. Rica, minnet: Canım ya, şu şeyi şeyapabilir misin acil?

Bunun “canım”ının samimiyetine güvenmeyin. O işi gördürür, sonra da suratınıza bakmaz.

  1. Samimi teşekkür: Sağolasın canım benim.

Öyle içten, öylesi yürekten.

  1. Samimiyetsiz teşekkür: Sağol canım.

Valla artık iltifat mı ettiniz, iyi bişey mi söylediniz bilemem ama sizi hiç sallamamış.

  1. Asılma: Selam canım, naber?

Bunlar genelde facebookta diğer mesajlar klasörüne düşer.

  1. Göz dağı: Hadi canım, uza.

 Ağır tehdit içerir. Yürek yemediyseniz bulaşmayın.

  1. Alınma: Olmaz ki canım…
  2. Dua: İnşallah canım ya 🙂
  3. Sevgi belirtisi: Canımsın. Gamzesine kurban.
0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله را پاسخ دهید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.