Sığınma evi/خانه امن، مکانی ست برای حفاظت و حمایت از بانوانی که  یا مورد تهدید جانی قرار گرفته اند، یا جایی برای ماندن ندارند و یا  گذران زندگی به صورت منفرد برایشان امکان پذیر نمی باشد.

این اشخاص تنها لازم است با شماره ۱۸۳ تماس بگیرند و یا به پلیس منطقه مراجعه کنند. بانوانی که به خانه امن مراجعه می کنند، بعد از یک هفته تحت نظارت مشاور روحی و حقوقی، خواسته های حقوقی و اجتماعی خود را بیان می کنند، اگر متاهل اند و تقاضای طلاق دارند برایشان وکیل قانونی گرفته می شود. این بانوان از حق کار برخوردار خواهند بود و نیز می توانند در کلاس های آموزشی شرکت کنند.
چه کسانی امکان استفاده از خانه های امن را دارند؟
۱.خانم هایی که در زندگی اجتماعی و یا در زندگی مشترک، مورد شکنجه روحی و جسمی قرار گرفته اند و یا گذران زندگی برایشان امکان پذیر نمی باشد، این بانوان می توانند همراه با فرزندانشان به صورت شبانه روزی به خانه های امن مراجعه کنند. این افراد طی درخواست کتبی ارائه شده به سازمان تامین اجتماعی شهر(İl Sosyal Hizmetler) توسط مسئولین مربوطه، به مدت سه الی شش ماه، امکان سکونت در خانه های امن را خواهند داشت.

مدارک لازم: مدارک شناسایی اعم از برگه گرفته شده از ثبت احوال شهر و یا کارت شناسایی، درخواست کتبی، مدارک پزشکی که نشان دهد این شخص  بیماری واگیردار، بیماری که لازم است به صورت مداوم تحت نظر پزشک باشد ، بیماری روحی خطرناک، اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل ندارد. اگر با فرزندانشان مراجعه می کنند، کارت شناسایی فرزندان، اگر متاهل اند عقدنامه یا اگر نه ارائه طلاق نامه و اگر این شخص مورد شکنجه قرار گرفته بوده، ارائه برگه سازمان پزشکی قانونی لازم می باشد.

لازم به ذکر است که تمامی این امکانات به صورت رایگان در اختیار بانوان قرار می گیرد. بانوان خارجی برای استفاده از این امکانات ابتدا لازم است به پلیس اتباع خارجی مراجعه کرده و پس از تهیه تاییده از سازمان ملل، به خانه امن فرستاده خواهند شد.

۰ پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله را پاسخ دهید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.